Incipit: | ------ |
Manuskript: | ------ |
Autorschaft: | echt |
Verfügbarkeit: | ediert |
Entstehungszeit: | 1320 |
Daten zur Entstehung: | ------ |
Einzelbemerkungen: |
Mss.: Assisi, Biblioteca comunale 136, 58r-111v; Clermont-Ferrand, Bibliothèque municipale, Ms. 109, f° 23-90; Florenz, Biblioteca Medicea-Laurenziana, Ms. Plut. 32 dext. 12, f° 95r-137r; München, Staatsbibliothek Cod. Lat. 26309, f° 207r-18v [6 qq.]; Neapel, Biblioteca nationale, VII.B.31, f° 1r-60v; Oxford, Balliol College 63 [Reportatio? Frühe Version?]; Paris, BnF lat. 14566, f° 7-81; lat. 15867, f° 141-208; lat. 17485, f° 3-84; Toulouse, Bibliothèque municipale 180, f° 129-?; 739, f° 189r-224v; 744; Vatikan, Biblioteca Apostolica, Vat. lat. 946 [Kurzfassung], f° 87v-91v; Vat., Borgh. Lat. 123, f° 199r-268v. 16 Quaestiones: 1) Utrum in aliqua re formalitas et realitas distinguantur. 2) Utrum actio agentis differat realiter ab agente. 3) Utrum alius et alius modus unitatis seu indivisionis sufficienter tollat contradictiones quae videntur occurrere in divinis. 4) Utrum sola distinctio secundum quid vel inconvertabilitatis inter proprietates et essentiam sufficiat ad tollendas contradictiones in divinis non ponendo alium modum unitatis vel indivisionis. 5) Utrum sola distinctio rationis sufficiat ad tollendam omnem contradictionem in divinis. 6) Utrum anima intellectiva sit immediate principium suae operationis. 7) Utrum anima constituta ex duabus realitatibus esse possit forma corporis. 8) Utrum ad visionem beatificam requiratur aliqua similitudo creata. 9) Utrum ad visionem beatificam requiratur aliquis habitus vel lumen creatum. 10) Utrum videns divinam essentiam videt necessario quicquid representatur per eam. 11) Utrum virtus moralis, in quantum virtus, sit ens per accidens. 12) Utrum virtus moralis consistens circa unam materiam habeat unitatem formae simplicis natura constitutae. 13) Utrum virtus moralis in appetitu sensitivo sit qualitas media essentialiter constituta ex habitibus, quae inclinat ad passiones extremas. 14) Utrum virtus moralis dividatur in quatuor cardinales tamquam in species subalternas. 15) Utrum speculativa et practica distinguantur penes esse et non-esse activum principium in agente respectu sui obiecti. 16) Utrum formae miscibilium qualitatum different realiter a sua actualitate. Kürzere Versionen der Fragen 2, 11, 15, 8, 10 und 9 finden sich auch in Ms. Balliol 63. Der Stil ist dabei weniger geschliffen als in den elaborierten Fragen des Quodlibetums. Eventuell sind die in Balliol 63 überlieferten Fragen Aufzeichnungen mündlicher Vorträge bzw. Entwürfe zu den Fragen, die Auriol später in sein Quodlibetum stellte. [Vgl. Nielsen (2000), S. 36ff.] |
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